Ajuntament de Les Useres

Ruta Font de la Ponsa - Pic de la Penyaroja

La ruta s'inicia en la Font de Més Amunt, paratge situat a 500m. del casc urbà de Les Useres, on podem arribar amb cotxe per la carretera CV-165 direcció Costur, o bé anar caminant des del poble, pel passeig de la Font de Mes Amunt. La ruta comença per una senda que transcorre entre pins, desemboca a la carretera direcció Costur, la creuem i seguim una altra senda que ens condueix al paratge de la Font de la Ponsa, on podem fer un descans i prendre aigua fresca de la font. Arribats a aquest punt podem triar la ruta llarga o la curta.

La ruta llarga comença amb un ascens bastant vertical direcció al pic Penyaroja, amb boniques panoràmiques i després planeja fins a arribar a les masies de les Trauantes (antic grup de masies abandonat). A continuació es descendeix per l'antic camí de Llucena, es creua el camí de la Ponsa per a emprendre un petit ascens que ens dirigeix al camí del Mas del Retor, on ja divisarem el poble. El camí ens condueix en descens fins al punt de partida, la Font de Més Amunt.

La ruta curta segueix recte el camí de la Ponsa, per a enllaçar amb la ruta llarga al encreuament amb l'antic camí de Llucena, evitant així tot el tram de pujada al pic Penyaroja i les masies de les Trauantes. L'opció llarga són 10,6km. i la curta uns 6,5 km. El temps total de realització de la ruta llarga és de 2,45 hores aproximadament, i la curta 1,30 hores aproximadament.